marți, 14 februarie 2012

Open Source Ecology

Prietenii mei stiu ca eu nu prea am incredere in munca facuta de altii. De fapt nu prea am incredere ca meseriasul roman (cu foarte mici exceptii) va face ceea ce trebuie sa faca, drept pentru care incerc cat de des se poate sa-mi repar, construiesc, amenajez singur. Stiind aceste lucruri, un prieten mi-a dat un link foarte interesant despre care m-am hotarat sa scriu, ca sa va aduc si voua la cunostinta ca nu sunt singurul tacanit care prefera sa "faca cu mana lui" ce are nevoie :)

Astea fiind spuse, o sa incep cu ce este interesant. Open Source Ecology este o retea de fermieri, ingineri si sustinatori care isi doreste crearea unui set de utilaje / masinarii suficiente pentru a crea o civilizatie autonoma si independenta (nu, nu este vorba de tinutul secuiesc :P). Suma acestor utilaje se numeste "Global Village Construction Set" (Setul de Constructie a Satului Universal) si este format din diverse echipamente necesare unei vieti confortabile la nivelul anilor '90.



Stiu ca unii dintre voi o sa intrebe ce legatura are calitatea vietii cu munca? Parerea mea este ca merg mana in mana, adica munca necesara pentru a-ti face singur totul iti confera controlul asupra calitatii propriei vieti, ba chiar si a familiei.

Mai jos o sa il las pe initiatorul proiectului Marcin Jakubowski sa va prezinte ideea lui:


Din pacate nu toate utilajele sunt gata, dar cate sunt beneficiaza de sistemul open source, adica baietii isteti care le-au gandit si executat au considerat ca este benefic pentru toata lumea sa puna la dispozitia tuturor planurile de constructie.
Munca este abea la inceput, dar sunt convins ca intr-un viitor apropiat vor fi gata din ce in ce mai multe utilaje din set, scopul final fiind culegerea tuturor planurilor de fabricare si punerea lor la dispozitia celor interesati

Va astept cu comentarii.

Bibliografie:
Open Source Ecology
Open Source Ecology - Wiki

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu